Encara recordo quan a finals de l'any 2012, amb molts esforços, es va aprovar incloure dins del PMUS, Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible, 2012-2017 la realització d'un Pla d'Accessibilitat que es va programar per executar-se pel 2015.
El PMUS patia, ja des del seu començament, un munt de mancances, cosa que tractaré un altre dia, però sempre es millor tenir un pla mediocre que no tenir-ne cap.
En aquell moment era un home feliç, per fi l'accessibilitat seria objecte d'un pla per evitar les actuacions inconnexes, des-coordinades i amb bones intencions però sense coneixement que es feien i es continuen fent per tota la ciutat, en ocasions creant barreres a on no hi son.
Aquesta situació, ja era acceptar una situació de mínims, la llei 20/1991 (Si he escrit 1991, si, si, fa 23 anys!!!) amb desplegament pel Decret 135/1995, obligava als ajuntaments catalans a realitzar un Plan Especial d'Accessibilitat (alguns municipis no van fer com el nostre i van anar per feina aviat, com Mataró l'any 1996). Imagineu si fem tard que ja ha sortit una llei nova sense que el Ajuntament de Tarragona hagi fet RES. (això és un vici nacional, no cal acomplir les lleis, és molt més distret fer-ne una nova).
Sembla mentida que en aquests 11 mesos que la Llei porta vigent mai s'ha comentat al CMMT, Consell Municipal de la Mobilitat de Tarragona, del que formo part en representació del col·lectiu Tarragona Sense Barreres, que el PMUS 2012-2017 quedava afectat, impedint la realització de algunes de les actuacions previstes, o pot ser totes, deixant, llavors, a tot el PMUS en paper mullat.
Desde el 9/12/2013 el CMMT no ha reunit cap comissió ni cap plenari fins al mes d'octubre quan s'ha aprovat un reglament nou eliminant les comissions fixes sense que algunes, com la d'accessibilitat, s'hagi reunit mai.
Això deixa un munt de preguntes sobre la taula, que en breu intentaré trametre als responsables:
- Quina part de l'execució PMUS queda afectat per les limitacions pressupostàries?
- Quines mesures és prendran per re-planificar PMUS, en les parts afectades per tal de donar-lis alguna utilitat real?
- Per que en tots aquests mesos no s'ha dit res al CMMT ni a la població?
- La política oficial del ajuntament al respecte seguirà sent no fer res com aquests darrers onze mesos?
- No convindria que dins del CMMT hi hagués un grup de treball que fes el seguiment del PMUS per tal que aquesta situació no torni a passar?
- Cal aclarir les prioritats del govern:
- Microbusos si i accessibilitat no?
- Aparcaments per bicicletes si i accessibilitat no?
- Parquímetres si i accessibilitat no?
- Càmeres de vigilància si i accessibilitat no?
- en resum, on està l'accessibilitat dins de l'escala de prioritats del govern?
- Tota la política sobre accessibilitat del govern és la que es desprèn de la pàgina web quan es fa clic a Mobilitat accessible?
Vet aquí el resum que fa la periodista del que deia fa quatre dies al Diari de Tarragona confiant en els que m'han ocultat la situació:
Ho podeu veure sencer aquí:
Seguirem lluitant per que la ciutat de Tarragona tingui el Pla d'Accessibilitat que es mereixen els seus habitants.
I recordeu:
Tot el que fem ara per l'accessibilitat ens ho agrairà molta gent,
però també ho agrairem nosaltres mateixos dins d'uns anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada