Cara com la que se li va quedar als tarragonins quan es van assabentar de que no hi havia pressupost per l'accessibilitat de l'estació de ferrocarril de Tarragona |
Fa uns anys es va plantejar la remodelació de l'estació de ferrocarril de Tarragona, i es va acceptar fer-ho en dos fases, i que la primera fora fonamentalment estètica, deixant el gruix de l'accessibilitat per una segona fase.
Aquest és l'aspecte aproximat del pas actual |
Aquest és l'aspecte que feia fa no gaires anys |
Resum telegràfic de lo vist fins ara:
- [1] 28/12/2010: Adif adjudica la primera fase de la mejora de la estación de Tarragona (una inocentada?)
- [2] 30/10/2011: La licitació de la segona fase de les obres de remodelació de l’estació es pot endarrerir uns mesos i no inclourà la passarel•la amb el Miracle
- [3] 21/03/2012: Una pasarela unirá la estación de Tarragona con la playa del Miracle
- [4] 25/10/2012: La segona fase de les obres de remodelació de l'Estació de Tarragona sense pressupost
Aquest va ser el meu comentari llavors:
Cal recordar que la remodelació es va dividir en dues fases, a on a la primera tan sols hi havien temes estètics, exceptuant l'arreglo dels guals d'accés a la vorera del carrer, que tot s'ha de dir, han quedat força be, encara que als que anem amb bastó aquest es 'coli' pels forats de les noves reixes de desaigüe que han posat.
Accessibilitat de l'estació de Tarragona?
Ni està, ni se l'espera.
- [5] 20/07/2013: La estación de tren de Tarragona ofrece una 'imagen tercermundista'. La no adaptación para discapacitados y la mala combinación de transporte son algunas de las quejas
- [6] 09/04/2014: Foment anuncia la remodelació de l’estació de Torredembarra mentre la de Tarragona continua en un estat tercermundista: "Cal felicitar a l’ajuntament de Torredembarra i als seus ciutadans. Queixar-se i mobilitzar-se obté els seus fruits."
- [7] 08/08/2014: L'Ajuntament reclama a Foment que concreti el pas del Tercer Fil per Tarragona
- [8] 30/08/2014: Estación sin ascensor en Tarragona
- [9] 05/12/2014: Fomento adjudica las obras de mejora de la accesibilidad en la estación de Torredembarra (Tarragona)
Fitxa de l'Estació de Tarragona:
Al meu entendre, les actuacions imprescindibles per que l'estació sigui accessible son bàsicament tres:
- Aixecar les andanes per poder pujar al tren amb un esforç raonable.
- Posar ascensors per transitar entre les andanes i/o rampes.
- Ampliar les andanes amb un mínim de seguretat i dotar-les de una quantitat de seients adequada pel trànsit que te.
Segons el que he pogut trobar (S.E. u O.) [a]:
- Les andanes aixecades, ja estan fetes a:
- Alcover
- Altafulla-Tamarit
- El Vendrell
- La Selva
- Les Borges del Camp
- L'Hospitalet de L'Infant
- Sant Vicens de Calders
- Ulldecona
- ...
- En quan als ascensor(*)/pas soterrat amb rampes, ja hi son instal·lats a:
- L'Aldea Amposta (*)
- L'Ampolla-El Perelló-Deltebre
- L'Espluga de Francolí
- Reus (*)
- Sant Vicens de Calders (*)
- Ulldecona
- ...
- No tenim un govern municipal a l'alçada d'aquests municipis [9 i a] que passen per davant de la capital?
- O pot ser és cosa nostra, de la gent?
- Ens prenen el pel?
- Hem volgut aprofitar per ficar-hi masses coses a la remodelació de l'estació: passarel·les [3], etc... que al final el sac s'ha trencat.
- Les persones amb discapacitat hem de patir que s'hagi barrejat l'accessibilitat amb el tercer fil [7] i ara, a lo pitjor, ens quedem sense un i l'altre?
- Hem de demanar l'independència de Barcelona, donat que TOTES les estacions (i fins hi tot molts baixadors) de les rodalies de Barcelona ja estan adaptades?
Podríem preguntar a l'Alcalde de Torredembarra que ho va aconseguir a veure com s'ho ha fet [9], però tenim l'inconvenient de que està a la presó... pot ser sigui aquest el problema? ;-)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada