Win Win 306/365 foto de Dennis Skley |
Molt s’ha parlat en aquests darrers anys sobre el networking, però sabem realment què és? Tractarem d’esbrinar-ho i veure com pot afectar tot plegat a les micropimes.
Networking social
Per començar hem d’aclarir que això del networking no és res nou, tota la vida les classes benestants han fet servir les seves relacions socials per a fer negoci, fins al punt d’arribar als matrimonis de conveniència… aquí no pretenem arribar tan lluny, però si a arribar a fer negoci.
Tenir una bona xarxa de relacions no és mala cosa ni per la persona, sobretot quan cerca feina, ni pel negoci, però hem de veure quina és la nostra actitud envers aquesta xarxa, en definitiva ens hem de preguntar si la treballem i si som prou actius.
Ja no tan sols es tracta d’anar a esdeveniments, crear relacions noves, consolidar les existents, si no de veure com ho fem.
Fins ara hem parlat d’un networking natural i desestructurat, però hi ha d’altres.
Networking estructurat
Hi ha models -sobretot nord-americans, per descomptat- que porten tot això a extrems inimaginables per obtenir resultats comercials, però analitzarem un plantejament una mica més mediterrani:
Un grup de microempresaris de diferents sectors convé crear vincles i lligams que els permeti actuar com una única força de vendes multisectorial.
Per poder assolir-ho han de:
- Reunir-se presencialment periòdicament fora d’hores d’oficina, entre altres coses, per:
- Prendre un cafè plegats i comentar la setmana.
- Fer una ronda de les necessitats comercials concretes per aquella setmana.
- Rotatòriament, fer una presentació per explicar molt bé la seva empresa i els seus productes o serveis a tots els altres.
- Rebre formació per potenciar els punts febles de la col·laboració.
- Compartir entre tots les col·laboracions (passar referències, portar convidats, comandes realitzades, cobraments) que s’han realitzat entre els membres.
- Compartir entre tots les dades estadístiques de l’activitat del grup.
- Prendre un darrer cafè i aclarir tots els dubtes que hagin sortit durant la reunió.
- Reunir-se individualment entre els membres, entre altres coses, per:
- Explicar detalladament els arguments i contra-arguments de venda de cadascú.
- Compartir la llista de contactes principals sobre els quals es té influència per si poden convenir a l’altre.
- Donar a conèixer els despatxos, tallers o naus en les quals treballa cadascú.
Acabem de resumir un grup de networking estructurat de micropimes orientat a vendes, t’interessa?
#Observador del grup.
Barceloní del 57, establert a Tarragona des del 80 he treballat per tot
el món, sóc ex-informàtic, ex-assessor fiscal, ex-cellerer, ex-cigarrer,
ex-empresari, ex-industrial, ex-moltes coses, retirat l’any 2007, usuari
de la xarxa des dels setanta com eina de feina i que ara em distrec
observant la Societat d'informació i fent de mentor quan la salut m’ho
permet. Acèrrim col·laborador altruista de qualsevol causa que
contribueixi a la millora de la humanitat en la mesura de les meves
possibilitats.
Article, amb algunes lleugeres correccions, publicat el 28 d'agost de 2017 a l'extint blog de l'extint grup de networking Bizworking, que encara es pot veure en https://web.archive.org/web/20180815215623/http://bizworking.cat/networking-eina-micro-pimes/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada