dilluns, 15 de desembre de 2014

El tema de l'accessibilitat es continua movent a la ciutat de Tarragona

Vist a la web municipal:


L’EMT revisarà els protocols per a l'accessibilitat dels seus passatgers

L’EMT revisarà els protocols per a l'accessibilitat dels seus passatgers
La consellera Floria demana disculpes a la nena de nou anys amb cadira de rodes que no va poder pujar a un autobús municipal reiteradament
15/12/2014

L’Empresa Municipal de Transports (EMT), revisarà els protocols per a l’accessibilitat dels seus passatgers, un cop detectada una greu deficiència en les darreres setmanes. La presidenta de l’EMT i tinent d’alcalde de Mobilitat, Begoña Floria, s’ha reunit aquest matí amb la mare d’una nena de nou anys que va amb cadira de rodes i que en els darrers dies no ha pogut accedir a l’autobús municipal de la línia 22 per anar a l’escola, ja que no disposava de rampa. Floria s’ha disculpat, “després de constatar que ha estat una errada de gestió interna de l’empresa i que per tant, articularem tots els mecanismes necessaris perquè un episodi així no torni a succeir i també millorar l'atenció a l’usuari en aquests casos”.
La tinent d’alcalde i presidenta de l’EMT ha recordat que “el tema de l’accessibilitat és una prioritat l’alcalde Josep Fèlix Ballesteros, tot i ser conscient de les dificultats que suposa resoldre tots els problemes que existeixen actualment” En aquest sentit, ha anunciat que l’EMT participarà activament en l’elaboració del Pla d’Accessibilitat que el govern municipal de la ciutat té previst impulsar per aquest 2015.




El perqué de tot plegat

Em vaig assabentar amb aquest tuit del dia 12 al migdia:



Vaig anar al FB hi vaig veure això:
Belen Guerrero Fernández ha afegit 3 fotos noves — empipat/ada.
11 desembre a les 12:26 ·

Hoy quiero expresar mi ira, indignación, enfado, en fin mi cabreo, con la empresa de transportes de Tarragona. Desde hace una SEMANA, me ha sido imposible acceder al autobús, con mi hija de nueve años, que se desplaza por motivos de su enfermedad en silla de ruedas, SI hace una semana que la Línea 22, y el autocar nº 315, no tiene arreglada la rampa de acceso para personas con movilidad reducida. Llevo desde hace siete días reclamando y denunciando a la EMT de TGN, que dicho autobús nos dispone de acceso al mismo, ¿cuesta mucho arreglarlo? ¿Cuesta mucho cambiar el autocar nº 315, por uno que si disponga de dicho acceso? Me atrevo a colgar fotos que realice ayer, para que podáis ver la dificultad que supone subir a una persona con silla de ruedas (tener en cuenta que en este caso es una niña) y que gracias a la amabilidad y ayuda del conductor, pudimos coger el autobús 315.

Hoy me han dicho después de una semana de quejas, que volverán a tomar nota para subsanar la incidencia…y que me llamarán, como hace siete días continuo esperando dicha llamada…

Por favor, compartir este enlace, estoy harta, cansada y muy indignada, no es justo que personas con movilidad reducida, cada día que salen de su casa se encuentren con obstáculos e impedimentos para los quehaceres diarios, y que decir de las barreras arquitectónicas de nuestra ciudad, TARRAGONA…pero lo dejo para otro día.

Gracias a tod@s.




Altres entrades relacionades amb el Pla d'Accessibilitat de la ciutat de Tarragona:

Cap comentari: